A TársasLAK használata
Regisztráció, és a fõmenü
A rendszer használata egy elõzetes regisztrációt követõen lehetséges. A regisztráció fõoldalon elhelyezett vonatkozó menüponton keresztül lehetséges a kért adatok megadásával. Regisztráció megerõsítése az Ön által megadott e-mail címre érkezõ levélben található link-re kattintással történik.

Sikeres regisztrációt követõen a választott felhasználónév és jelszó segítségével lehet az oldalra bejelentkezni. A saját adatok módosításánál lehetõség van, hogy a felhasználó módosítsa személyes adatait valamint beállítsa az értesítési szabályokat, mirõl (számla befizetés, mérõóra leolvasás, közös költség befizetés), mikor, milyen rendszerességgel küldjön a rendszer figyelmeztetést.

A felhasználó a belépést követõen bármikor módosíthatja jelszavát az új jelszó menüpontban. A meghívás menüpont segítségével pedig barátait, ismerõseit hívhatja meg az oldalra.

A Kreditjeim menüpontban a felhasználó módosíthatja rendszerben alapértelmezetten a regisztrációkor automatikusan beállított korlátait: meghosszabbíthatja regisztrációját; növelheti a menedzselhetõ lakások/társasházak számát; növelheti az engedélyezett tárhelyet, amit a feltöltött dokumentumok foglalnak; módosíthatja a maximálisan feltölthetõ dokumentum állomány méretét.

Az elsõ bejelentkezést követõen az adminisztrálni kívánt lakás vagy társasház alap adatainak megadása szükséges...
Lakások kezelése
A TársasLak rendszer lehetõséget biztosít egy adott lakás vagy akár háztömbök lakásainak kezelésére egyaránt. Elsõ lépésként a menedzselni kívánt lakás vagy tömb alapadatait kell megadni. A lakás "beszédes" elnevezése és a címadatok megadását követõen a Rögzítés gombot megnyomva a lakás látható lesz a Lakások listája menüpont alatt.
Következõ lépésként jelöljük ki menedzselésre az újonnan felvitt lakást (abban az esetben, ha több lakást menedzselünk akkor erre a lépésre minden esetben ügyelni kell, hiszen az aktuálisan menedzselésre kijelölt lakás adatait módosítjuk).
Lakók adatai
A lakásban élõk adatainak megadása a Lakók menüpont alatt lehetséges, itt több személyes adat megadására is van lehetõség ezek nem kötelezõen kitöltendõ mezõk. A lakókat meg lehet hívni a rendszerbe, így ha regisztrálnak, akkor a meghívott lakó is tudja menedzselni a megadott lakást. Természetesen társasház esetében ez csak az adott társasházi lakásra értendõ.
Az adatok felvitele és használata több lakás kezelése esetén lehet segítségünkre.
Közmûvek
Ebben a menüpontban van lehetõség adott lakás közmû szolgáltatóinak felvitelére. A közmû szolgáltatók rögzítésének a késõbbiekben lesz jelentõsége amikor a konkrét számlákat, vagy mérõórákat adminisztráljuk a rendszerben.
A közmû szolgáltató nevének megadását követõen egy legördülõ menüben választhatjuk ki az adott szolgáltató típusát (biztosító, víz, gát stb.). A közmû szolgáltatók megadását követõen a mérõórák rögzítése a következõ lépés. Mérõórák esetén a mérõóra száma és egyéb kiegészítõ adatok megadására van lehetõség. Megadható, hogy milyen rendszerességgel kell leolvasni a mérõórát, így a rendszer a beállításoknak megfelelõen értesítést küld a mérõóra leolvasásának esedékességérõl.
Fontos, hogy mérõórát nem lehet rögzíteni addig amíg nincs közmû szolgáltató rögzítve a rendszerben.
Mérõóra adatok
Mérõóra adatok felvitele esetén az általunk rögzített mérõórák közül kell kiválasztanunk egy legördülõ menüben a leolvasott mérõórát. A kiválasztást követõen adhatóak be a leolvasási adatok (mérõóra állása, leolvasás idõpontja).
Számlák
A számlák menüpont az egyik legfontosabb része a TársasLak rendszerének. Ebben a menüpontban van lehetõség az elõzetesen felvitt közüzemek számláinak felvitelére.
A számlák felvitele egyrészt a számlaadatok szöveges információként történõ begépelésével, másrészt a magának a számlának képként történõ csatolásával lehetséges. Lehetõség van a befizetett csekk scan-elt képének tárolására is ily módon a késõbbiekben egyszerûen kereshetõvé adott esetben bemutathatóvá válik egy-egy befizetésünk.
Amennyiben a számlákat már a megérkezésükkor rögzítjük a rendszerben akkor a számlakezelõ modul külön tételként jelzi a már befizetett és a még be nem fizetett számlákat illetve összegeket.
Dokumentumok
A Dokumentumok menüpontban a feltöltött dokumentumok tekinthetõek meg összesítve. A dokumentumokat csoportosítva lehet megtekinteni a hovatartozásuk szerint.
A rendszer a következõ dokumentumokat (fájltípusokat) tudja fogadni: *.jpg, *.gif, *.pdf, *.doc. *.xls, *.html
Projektek
Amennyiben a lakással vagy háztömbbel kapcsolatos munkálatok (átalakítás, felújítás, karbantartás) költségeit szeretnénk nyomon követni akkor a Projectek menüben létrehozhatunk erre vonatkozó a számlák és feladatok (összegek, határidõk) követését segítõ nyilvántartást.
Az egyes projekt tételeihez rögzíteni tudunk mestert/szolgáltatót (festõ, kõmûves, villanyszerelõ, stb...), aki a projektlépésben részt vett. A szolgáltató adatait külön tudjuk rögzíteni a rendszerben. A rögzítéssel egyidejûleg értékelhetjük a szolgáltatót, majd publikálhatjuk is. A publikációval más felhasználók számára is elérhetõek lesznek a szolgáltató adatai az értékelésünkkel együtt. A szolgáltatók, mesterek publikált adatait a felhasználók a mesterDetekt különálló modulban érhetik el...
Közös költség
Társasházak esetén a közös képviselõ rögzítheti, hogy milyen közös költség típusok vannak (kis lakás, nagy lakás, X szobás lakás, stb...). Ezeket a típusokat be tudja állítani a társasház lakásaihoz. A rendszer automatikusan genreálja a beállított közös költség típusok szerint befizetendõ közös költség tételeket az adott hónapra. A közös képviselõ pedig megadhatja, hogy melyik lakás mikor, hogyan fizette meg a közös költséget. Természetesen a közös költség befizetésérõl is értesítést küld a rendszer a lakás felhasználóinak.
Statisztika
A rendszer a rögzített adatok alapján komplett statisztikákat generál a kifizetett költségek és a mérõóra állások tekintetében. A statisztika adott idõszakra, közmûre, mérõórára is lekérhetõ. A grafikon típusa szabadon állítható (oszlop, vonal, kör diagram)